Emil Pabon_1_2

Ganbaroo PRPR

(foto: Emil Pabon)

Ganbaroo PRPR, opgericht in 2003 en door Simone Sassmannshausen en haar partner overgenomen in 2006. Gevestigd in het hart van Amsterdam aan de Brouwersgracht en in de fashion & lifestyle-sector bekend als één van de meest toonaangevende PR-bureaus van het land. Hoe gaat ze om met de stress? En wiens brood men eet, wiens woord men spreekt: hoe geloofwaardig is persoonlijk enthousiasme op factuur?

PRPR
Sometimes I pretend to be normal. But it gets boring. So I go back to being me”.
De afsluitende quote bij elke ontvangen e-mail van Simone Sassmannshausen (36). In 2006 nam zij, na opgedane werkervaring in de reclamewereld, met haar zakenpartner Ganbaroo over. “Ganbaroo was in de jaren dat ik bij Moshi Moshi werkte het interne PR-bureau van de modegroep waar wij onder vielen en, kort gezegd, vonden mijn zakenpartner en ik dat wij hier meer uit konden halen door ons niet enkel op mode te gaan richten. Na veel gesproken te hebben kwamen we er achter dat onze visies over de PR-wereld volledig op elkaar aansloten. We besloten Ganbaroo los te trekken van de groep, maakten er Ganbaroo PRPR van en gooiden er onze eigen saus overheen door de PR breder te trekken naar onder meer kunst, cultuur, lifestyle en fashion.”

Portfolio

De showroom aan de Brouwersgracht is een mengelmoes van producten van de diverse merken binnen hun portfolio die zij vertegenwoordigen. De open ruimte op de begane grond staat vol met kledingrekken, kunst, opgezette eenden, babybillenzalfjes en gestylde blokhakken waar kluscowboys als Rob en Nico moeiteloos een spijker mee door de schuifpui trappen. Op de eerste verdieping is een voltallig vrouwenteam gehuisvest en hangt de meer luxe en extravagante kleding van ontwerpers en merken als Dennis Diem, Dorhout Mees en Filippa K. Anders verwoord: wie zoekt naar een praktische visserspet of vleeskleurig nachtmateriaal wordt met lange nagels richting de deur getackeld.

Dagelijkse kost

In de oudejaarsconference van 1989 werd het biermerk Buckler op genadeloze wijze uit de kroeg en supermarkt geslagen door cabaretier Van ‘t Hek . Vrij vertaald: alcoholvrij zondagsbier voor gereformeerde domineeszonen. Een commercieel nekschot, achteraf. Tegenover cynisme en zwartgallige humor staat vaak een positieve kijk. Vraag is: blijft een dagelijkse lofzang zijn geloofwaardigheid behouden?
“Wij zijn gericht op de eindconsument”, zegt Simone, “en proberen een merk optimaal en geloofwaardig in de markt te zetten, plus, er voor te zorgen dat het daar ook blijft. Ik ga niet ontkennen” bekent zij, “dat we een commercieel bureau zijn waar gewoon geld verdiend moet worden, maar wij vertegenwoordigen echt alleen merken en producten die ons oprecht enthousiasmeren. In dat opzicht, zijn wij zelf eigenlijk altijd de eindconsument.”

Healthy stress

Na bijna een decennium van bestaansrecht van Ganbaroo PRPR, lijkt Simone absoluut geen spijt te hebben van de keuzes die zij gemaakt heeft. “Het enige minpunt is dat bij het runnen van een eigen bureau een constante spanning komt kijken, daar moet je wel van houden en je moet goed tegen stress kunnen. Ik ben net terug van een vakantie van drie weken in Kaapstad, daar kan ik dan alles even loslaten.” Daarnaast is Simone in de Amsterdamse yogascène een beoefende hobbyist. “Ik heb yoga een paar jaar terug ontdekt en ben er sindsdien aan verslingerd. Voor jullie klinkt het misschien raar, maar het helpt je echt volledig te ontspannen.” Op de vraag wat yoga precies inhoudt is mijn compagnon haar voor, “een combinatie van mediteren en ochtendgymnastiek.” Ze lacht, “je had het niet beter kunnen verwoorden.”

Wil je meer weten over Simone en haar Ganbaroo PRPR, kijk dan op http://www.gan-baroo.com/showcases

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>